zondag 1 maart 2009

Band - Klojo


Tijdens concerten in Vera, die ik met regelmaat bezoek, maak ik altijd ''hobby-foto's'', waar vaak heel ''leuke'' tussen zitten, maar het is en het blijft amateur werk!! Zo ook afgelopen zaterdagavond tijdens het concert dat The Gaslight Anthem met zijn 2 supports gaf in Vera Groningen. Proefopname gemaakt, het toestel ingesteld, extra mooi plekje uitgezocht naast het podium, waar ik altijd mag staan, en wachten op het concert. Maar met een factor had Stormblast1953 geen rekening gehouden, de stagemanager die een knap overspannen bui had. Een stagemanager is iemand die met de band op tour meegaat en verantwoordelijk is voor alles wat op en vlakbij het podium gebeurd. Hij begon voordat hij bij mij een fototoestel gezien had al te vragen of ik foto's ging maken, of ik een officieel pasje had en of ik toestemming had van de ''zaal''. De resp. antwoorden Ja, Nee en Ja hoorde hij niet meer, want hij kreeg het inmiddels aan de stok met iemand anders. Ik dacht '' Ach laat maar....'' maar na 1 door mij gemaakte foto was het alweer raak, foto moest ''gedelete'' worden. Nou, nee dus!!! Na een kwartiertje in de zaal foto's te hebben gemaakt weer terug naar het oude ''stekkie'', maar dat bleek echt fout te zijn hahaha ''Toestel inleveren'' Nou, nee dus opzouten en rap een beetje! Vera personeel er inmiddels bij en praten als brugman maar hij bleef bij zijn orders. Toestel hoefde niet meer ingeleverd te worden. Al met al toch nog een paar redelijk foto's kunnen maken,terwijl hij minstens 12 keer bij mij is gekomen met zijn vermaningen, maar snap nog steeds niet wat die klojo bezielde, in de zaal stonden immers wel 100 man te fotograferen. Let op als jullie hem zien want hij is echt vervelend en is makkelijk te herkennen aan een afzichtelijk lelijke klep-pet en een paar enge rooie oogies (te weinig slaap gehad misschien of iets anders??)
P.S De band was geweldig en de supports ook!! Alleen is zo'n man de bands onwaardig!!Van de grootste J. van platenspeciaalzaal E. in de O.straat hoorde ik dat hij de band een ''stelletje pussies'' vond, want er werd ''Southside Johnny'' nagedaan en nog slecht ook. hahah hahah. Ik vond het samen met de bekende RTV Noord presentator Rene W. allemaal prima. Wij hebben er tenslotte WEL verstand van!!

1 opmerking:

  1. Zelfs al zou je de foto of foto's deleten, die kan je naderhand heel gemakkelijk weer tevoorschijn halen met een progje zolang je ze niet overgeschreven hebt. Dus altijd meerdere kaartjes bij je hebben.

    Ik denk trouwens dat die tourmanager handelt op instructie van de band, die niet wil dat er ongeauthoriseerd beeldmateriaal in omloop komt. Controlfreaks dus.

    Ik vind foto's van optredens overigens steeds minder interessant. Bij Flickr komen er onder de tag Groningen nog steeds Noorderslagweekend-opnames voorbij en het is eigenlijk allemaal hetzelfde. Er zit zelden iets spannends bij.

    BeantwoordenVerwijderen