dinsdag 13 januari 2009

Slijmbeurs




Een slijmbeursontsteking in de knie is een heel vervelende plaats voor zoiets. Toch dacht een stagiaire van de huisarts het afgelopen augustus wel makkelijk te kunnen verwijderen. Met mijn toestemming begon ze vol goede moed aan de ''klus'',echter na een uurtje ''knippen, plakken en snijden'' kwamen de verlossende woorden ''ik stop ermee, want het gaat me niet lukken'' uit haar mond. Hechtingen er in en er werd een afspraak in het Martiniziekenhuis gemaakt ,na een drietal bezoeken mocht ik daar voor de herkansing aantreden. In een uurtje tijd werd daar door dokter.... de slijmbeurs (burza in vaktermen) uit de knie gepeuterd. Na drie weken gingen de hechtingen er uit en Stormblast1953 was van het probleem af. Totdat in de laatste week van het afgelopen jaar weer een bult op de knie verscheen en dat is niet leuk!
Snel weer naar de huisarts, die geruststellend vertelde dat dit weleens vaker voorkwam, maar dat het niet geheel gebruikelijk was.
Weer naar het ziekenhuis voor een controle en een afspraak. Afgelopen maandagmorgen om 08.55 uur mocht Stormblast1953 zich weer op de afdeling poliklinische chirurgie (route 03) melden (vergezeld van zijn vrouw, want er konden tenslotte rare complicaties optreden na een verdoving). Nu stond chirurg.......... mij alweer op te wachten om mij van de ellende te verlossen, dat deed hij vol verve want nadat hij twee injecties had toe gediend en hij het ''mes'' erin gezet had, spoot het bloed en (voor mij) allerlei ondefinieerbaare troep ons om de oren. Ik zat er onder, de twee verpleegsters en ook de dokter waren zeer bevlekt haha, haha. ''Zo dat was dat'' zei de chirurg ten overvloede, ''er was nog een restje achtergebleven,wat weer was gaan ontsteken, maar nu is alles weg en ik heb het dichtgebrand''
Een zeer geruststellende gedacht!! Na 3 operaties aan dezelfde knie in vijf maanden. Iedereen die er zijn steentje aan heeft bijgedragen, Hartelijke dank!!!

9 opmerkingen:

  1. 3 x is scheepsrecht (....) Het leek wel een rolladaaa. Beterschap met revalideren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voorspoedig herstel toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er hoort nog iets onder te staan.
    En Stormblast stap weer in zijn auto en rijd weer naar huis om de wond daar tot rust te laten komen om te genezen.
    Van harte beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat was weer lekker zeg.

    Lig je nu met je poot omhoog?

    Dat het genezingsproces als de gesmeerde blixum moge vorderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. veel beterschap
    hopelijk ben je er nu voorgoed van af

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou er beurs van raken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch maar es gelezen, die hechtingen zien er netjes uit! Mijn poot ligt nog open en dat duurt ook nog wel ff. Ik wou dat ik ook airmiles kreeg bij de apotheek :-) Loop je inmiddels weer als een kievit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Stormblast1953,

    Ik hoop dat je inmiddels verlost bent van alle problemen met je knie.

    Ik zou je graag een vraag willen stellen. Mijn vriend die heeft ook een ontstoken slijmbeurs, de injectie met ontstekingsremmend middel werk niet dus nu op naar de volgende stap, hoogstwaarschijnlijk een operatie. Daar is veel over te vinden, wij vroegen ons alleen af: Hoe is het herstel na zo'n operatie. Kun je de volgende dag weer springend naar het werk of loop je de week(en)er na op krukken om je knie te ontlasten.

    Hoop dat je me antwoord kunt geven op deze vraag.

    Vriendelijke groet,
    Ike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Ike,
    het is inderdaad niet zo dat je na een paar dagen alles weer kunt doen
    Na drie weken gingen bij mij de hechtingen er uit, daarna mag je voorzichtig weer gaan belasten
    Alles bij elkaar ben je er wel een tijdje zoet mee
    maar als alles weer goed is, is het dat wel waard denk ik
    Toch maar laten behandelen, en denk maar zo iedereen reageert anders!!
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen