woensdag 7 januari 2009

Ewout Bessebal Reportage 1





Onze onbekende, maar zeer oplettende stadsreporter, Ewout Bessebal meldde deze middag het volgende: Politiecontrole op rood-licht negerende fietsers.Het werkt als volgt; Men neme een tot malloot verklede agent, 2 als agent en 1 als motoragent geklede mannen. De als malloot verklede (met rugzak) staat op de hoek van de Westersingel/Verl.Visserstraat mensen, die al dan niet per ongeluk door het rode licht rijden, te verklikken aan de 2 agenten die verscholen staan opgesteld op de hoek Westersingel/Rietdiepskade. Deze twee schieten op elke ''klik'' van de '' malloot met rugzak'' als een duvel uit een doosje tevoorschijn om op nieuwjaarswensen vergezeld van een boete van 60 euro te trakteren.Dat de verbaliserende partij niet geheel vlekkeloos te werk gaat vond Ewout een heel rare zaak.
Politieauto op een gele stoeprand geparkeerd, een politieauto ondanks een eenrichtigverkeersbord gewoon tegen het verkeer in rijdend en een motoragent door het rode licht scheurend om een ''vluchtende'' fietser als nog proberen te pakken.
Heren, dat u uw werk moet doen begrijpt Ewout, maar geef Ewout geen kans dit te klikken.

4 opmerkingen:

  1. Beste Henk,
    Ik heb ze zien staan vandaag.
    Beste Henk.
    Ik wist niet dat ze ook al malloten aannemen bij de politie.
    Het leek wel een zwerver die er stond.
    Maar de reden voor dit berichtje is het volgende.
    Zijn er geen mogelijkheden om politie die bewust overtredingen maken aan te geven.
    Ze negeren de regels wel vaker bij controles.

    Groeten Bart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet het echt niet!! Bessebal komt wel meer met iets dat hem niet zint. Ik hoor het alleen maar aan met een brede glimlach,en heb het opgeschreven omdat ik een zwak heb voor iedereen die zijn best doet!! Laten we eerlijk zijn Bessebal, de politie, de fotograaf en ik hebben allemaal een beetje ons best gedaan dat doe jij toch ook met deze reactie!!
    Bedankt ervoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ja die mensen staan ook wel eens bij mij school.. Maar ja die 'maloot' staat altijd op plekken waar nooit iemand staat en draagt kleren, die de meeste mensen niet dragen.. Hij heeft ook altijd een oortje in en soms praat hij tegen de borstzak van zijn jasje.. Tja als je niet wil opvallen, doe dan gewoon een politieuniform aan..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar... hoe kun je nou per ongeluk door rood rijden? Ben je dan kleurendoof? Of is het net zoiets als per ongeluk geflitst worden? ;-) Ik vind controles prima. Regels zijn er niet voor niks en als je, zoals ik, wel eens een fietser die door rood reed bijna onder de auto hebt gehad ben je blij dat er gecontroleerd wordt. Mijn ervaring is dat sommige fietsers schijt hebben aan de hele wereld en verwachten dat werkelijk iedereen in het verkeer, van auto tot voetganger, rekening met ze houdt. Wat mij betreft hoeven die controles trouwens niet meteen tot boetes te leiden en zéker niet tot boetes van zestig euro! Een belachelijk hoog bedrag ten aanzien van het 'vergrijp'. Dat vind ik dan weer veel te veel van het goede. Maar dat mensen gewezen worden op hun gedrag mag van mij! :-)

    BeantwoordenVerwijderen