vrijdag 16 januari 2009

Platosonic





Ondanks het feit dat Stormblast1953 nog niet zo best kan lopen, was er toch iemand bereid hem naar een grote favoriet van hem te brengen, die tijdens de showcase in Plato optrad. In de aanloop naar het Eurosonic festival en Noorderslag treden bij de plaatselijke Cd-Dvd zaak Plato in de Ebbingestraat talloze bands op. Een daarvan was ''Novastar'' die op het laatste moment toegevoegd was aan het uitgebreide programma. ''Novastar'' is eigenlijk een project van de belg Joost Zweegers waarin hij dan weer met gastmuzikanten en dan weer alleen met gitaar of keybords optreed.
Nu is hij weer in een soloperiode verzeild geraakt. Met gitaar, die hij als vriend/in vasthoudt en behandeld, was hij weer fenomenaal.Voor en na het mini-mini concertje van 4 nummers nog even met de zeer vriendelijk Joost staan praten en natuurlijk even met hem op de foto nadat de nieuwste cd aanwinst gesigneerd was.
Veel dank ben ik verschuldigd aan ''de mensen van Plato'' en in het bijzonder aan Herman en Wilbert, die klaarstonden met een krukje om te zitten en me de ruimte boden achter de toonbank i.v.m. mijn knie.Jongens bedankt!!
P.s Een heel bekende hit van ''Novastar'' is en was ''Wrong''

1 opmerking:

  1. Hoe laat speelde die band. Om 17.15 was ik even bij boekhandel Godert Walter en daarna kwam ik langs Plato waar behoorlijk aantrekkelijke klanken weerklonken. Ben ook nog even binnen geweest, maar door het dicht opeengepakte volk kon ik niet aan de goeie kant van de pilaren komen. In elk geval, het klonk goed.

    BeantwoordenVerwijderen