maandag 5 januari 2009

Ambulance


Vandaag las ik in ''mijn'' kranten, ja ik ben geabonneerd op 2, dat de ambulances niet ''aan te slepen'' waren afgelopen zondag. Heel veel mensen kwamen in problemen op het ijs, terwijl toch heel vaak duidelijk aangegeven stond dat het ijs onbetrouwbaar zou zijn, niet geschikt voor schaatsen, recreatie of ijswandelingen.
Toch is er een grote groep medeburgers die zich daar helemaal niets van aantrekt want ''je mag toch zelf wel weten wat je doet (of wat je je kinderen aandoet)''.
De gevolgen waren niet te overzien, de breuken, ontvellingen en onderkoelingen waren niet te tellen op wel 20 half bevroren handjes
Stel nu eens dat ik iemand die op een goed en duidelijk als onbetrouwbaar aangegeven stuk bevroren water probeer te redden van een wisse verdrinkings dood en daar bij mijn benen breek.
Wie heeft er dan het eerste ''recht'' geholpen te worden als er nog maar een ambulance beschikbaar is?
De ''redder'' of de onvoorstelbare idioot die zoals gebleken is alle waarschuwingen aan zijn schaats of schoen lapt.

1 opmerking:

  1. Als de ambulances niet aan te slepen zijn, hoop ik dat ze met een draai aan de sleutel of een druk op de knop starten!

    BeantwoordenVerwijderen