zaterdag 20 juni 2009

Sacha Landkroon 5


Vanaf 16 mei 2009 zal ik iedere zaterdag een gedicht van Sacha Landkroon plaatsen.
Sacha is onze zoon en maakt al langere tijd gedichten
Dit is het gedicht ''Liefangst'' van Augustus 2008

Verlangen schept willoze slaven.
Slaaf, plaats mijn hand niet: lippen

(hoe sproeten je mondhoeken dansen
hoe het is om niet) zonder te zwijgen

van de klank in die zin, in die taal .
Nooit van achteren, tong te zien krijgen.

(Men kijkt naar ons, niet hand in hand
onbedreigd nooit stil te zijn) verwijs ik

naar liefdes rondom ons. Noordwaarts
op twee mensen die wel durven zwijgen.

Muiltjes van glas, zonder breuken glanzen
ook de dagen. Zonder vulling liggen ze

er maar, zeg ik niets, zwijg ik niet hier
gaat adem. Nooit is het stil waar ik sta.

Alles. Het is nooit de tong, altijd alles
niet. Het wordt stil waar ik sta, nee

ergens, doet er niet toe waar daar gaan
lichten uit en ramen toe. Men weet niet

wat het is om nimmer te zeggen en onder
dekens weet een mens niet dat ik hou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten