zondag 15 februari 2009

Gesigneerd exemplaar 7




Iedere gek zo zijn gebrek. Ik mag heel graag een boek of een cd/dvd/album door de auteur of artiest laten signeren. Veel gesigneerde exemplaren staan al bij mij in de kast. Hier is exemplaar nummer 7. Ditmaal twee boeken van ''de'' basketbalcoach Ton Boot. Het zijn de boeken ''Alles of niets'' en ''Overwinnen'' resp. uit 2002 en 2005. met Ton Boot heb ik vrij intensief contact gehad tijdens zijn ''Groninger Hanzevast Capitals tijd''. We kwamen elkaar vaak tegen, groeten elkaar, bleken dezelfde tandarts te hebben (ik heb hem er een keer ontmoet en hem daarna naar de sporthal in Vinkhuizen gebracht) en we bleken interesse te hebben in elkaars werk. Aardig en bijzondere man, die aparte trainingsvormen hanteerde die niet iedereen begreep, maar omdat ik erg veel trainingen bezocht kon ik zijn ''oefeningen'' langzamerhand begrijpen. Wat mij verder heel erg bijgebleven is zijn zijn verjaardagen. Op zijn verjaardag werd er aan het eind van de training door de jarige Job steevast op ''Bossche Bollen'' getrakteerd, hij vertelde dan aan zijn amerikaanse teamleden de geschiedenis van dit specifieke gebak. Het interesseerde de toehoorders helemaal niets, ze aten verbaasd de soezen op en wilden zo snel mogelijk naar huis.
Het deerde Boot niets,het jaar erna herhaalde de hele scene zich gewoon. Ton Boot werd door mij in zijn groninger tijd altijd voorzien van ''het boekenweekgeschenk'', we zijn daarmee doorgegaan toen zijn contract bij Hanzevast Capitals afliep, Ik stuurde het boekje naar zijn prive-adres en hij belde als respons mij effe op om bij te kletsen.
De van hem gekregen boeken zijn door hem van een leuke opdracht voorzien.

P.s. Tijdens de komende Play-offs van de basketbalcompetitie in april zal het boek ''Bezeten'' van Igor Wijnker verschijnen, ''Bezeten'' gaat over het ''Bezeten leven'' van Basketbal coach Ton Boot. Igor bezocht daarvoor o.a veel trainingen en wedstrijden. Een boek om naar uit te kijken!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten