donderdag 5 februari 2009

Gesigneerd exemplaar 6



Iedere gek zo zijn gebrek. Ik mag heel graag een boek of een cd/dvd/album door de auteur of artiest laten signeren. Veel gesigneerde exemplaren staan al bij mij in de kast. Hier is exemplaar nummer 6. Ditmaal het boek ''Honden'' van Jo Willems.
Uitgeverij Nieuw Amsterdam presenteerde op 5 februari 2009 tussen 19.30 uur en 21.00 uur het nieuwste boek van haar schrijver Jo Willems in Boekhandel van der Velde aan het A-kerkhof in Groningen. Voor een kleine honderd belangstellenden werd de schrijver geinterviewd door directeur Jasper Henderson van de uitgeverij, er werden passages voorgelezen en er was tijd om met de schrijver van gedachten te wisselen, terwijl hij het aangeschafte exemplaar signeerde. Ik herinnerde hem aan zijn woorden daags voor de presentatie. Hij zei immers in het programma ''Groningen vandaag'' tegen Eva Hulscher ''te hopen dat er een tweede druk zou komen'', ''daar wilde ik hem graag bij helpen'' vertelde ik hem. Prompt zette hij als opdracht in mijn boek ''Voor Henk, een eerste druk van Honden'' Leuk vond ik dat, omdat het daardoor een uniek exemplaar is geworden en ik er weer een herinnering bij heb.

4 opmerkingen:

  1. Kleine honderd? Eerder dertig tot veertig belangstellenden. Maar het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou okay dan, ze dronken voor een mannetje of honderd aan wijn weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat laten signeren doe ik ook hoor Henk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ..nice blog here..but, i dont understand..
    from: flickr/topengKL

    BeantwoordenVerwijderen