dinsdag 3 februari 2009

De Doos Van Elpee 1



Waar is toch dat magische ''begin-van-het-nieuwe-jaar-doosje-van-Elpee'' gebleven dit jaar. Jullie kennen natuurlijk, net als ik, de zeer goede platen en cd winkel Elpee in de Oosterstraat. Die zeer goed gesorteerde winkel met de twee ''Jannen'' aan het roer van de cd-brigade. Nou hebben die Jannen elk jaar iets leuks in petto voor de klanten. Het hele jaar verzamelen ze de promotie-cdtjes, de platenmaatschappij giften en allerlei andere onverkoopbare snuisterijtjes. Die kijken ze effe lekker na of er nog wat leuks voor henzelf bijzit (geloof me nou maar, dat is echt zo!!)en de rest gaat in een doosje. Dat doosje dat word in de winkel gezet met een briefje erbij waarop staat, "Neem gerust mee het is GRATIS, maar neem niet alles want dan is er voor een ander ook iets te halen'' Ik moet eerlijk bekennen dat ik in dat doosje al heel veel jaren iets leuks gevonden heb en dat mijn handen weleens jeukten, maar dan zag ik het briefje erbij en heel schijnheilig dacht ik dan ''Laat ook maar''.
Mijn mooiste vondst in al die jaren is nog altijd de dubbel cd Live Kreation van Kreator, met daarop de zin ''For Promotional use only''. Verder zijn via het doosje veel Noorderslag en Eurosonic items tot mij gekomen. Jannen, ik vraag jullie, bijna radeloos van het zoeken. ''WAAR IS HET-DOOSJE-VAN-ELPEE-GEBLEVEN''.
Misschien moeten we er allemaal wel om gaan vragen in die mooie winkel in de Oosterstraat!!!!!!

1 opmerking: