zaterdag 23 mei 2009

Sacha Landkroon 2


Vanaf 16 mei 2009 zal ik iedere zaterdag een gedicht van Sacha Landkroon plaatsen.
Sacha is onze zoon en maakt al langere tijd gedichten
Dit is het gedicht Wim uit juni 2008

Wim

Een vogeltje van koud metaal
bevriest mijn weefsel even. Dit zachtgeel
velgeval moet zich marteling weer laten
welgevallen. Inktzwart kunstenaar duivels
dolkartiest je weet me telkens weer
de juiste snaar te raken.

Ademvragend stuiptrek ik de twijfel
porie voor porie. Dit hier is een blijvend
brandmerk wat de wereld wel zal zien
als slecht van mij. Gewenning valt in na
meters tekenen, het wordt voor jou
gelijk wc bezoek, aanwezigheid van
buurvrouwen.

Dit schrijven in mijn zand lijkt een vaarwel
een afscheidskus voor Vicky aan het water.
Is het een aureool rond je hoofd of hallucineer
ik nu TL? Dit lijkt allicht een plaats om zacht
te landen, snak je naar koude waterstralen
zwalkend in keukenpapier verpakt als verlept
cadeautje door de stad. Deze zomer net als jij
nog verre van voorbij.

Ze trekt het zonlicht en de blikken door je ramen.
Je maant haar, snakkend naar stilte tot pizza
bestellen, peperoni, extra veel. De hitte ondertussen
werpt zijn schaduw op mijn linkerbeen
hoe ik ook wrijf het zal nooit meer verdwijnen.

De gedichten zijn copyrighted en mogen beslist niet zonder toestemming van Sacha Landkroon gebruikt of gedupliceerd worden in de ruimste zin des woords.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten