zondag 2 februari 2014

Chinees Nieuwjaar Viering 2014 bij Sportschool Bao Trieu in Groningen

Zondagmiddag 2 februari 2014 werd in Sportschool Bao Trieu het Chinees Nieuwjaar gevierd. Dit jaar het jaar van het houten paard
Hett is een goed jaarlijks terugkerend gebruik in de bekende groningse sportschool aan de Spicastraat198.

Elk jaar is het een vast programma wat vertoond wordt aan het massaal opgekomen publiek. Het programma is zo vast dat de regelmatige bezoeker (waar ik mezelf toe kan rekenen) op zeker kan vertellen in welke volgorde en wat er vertoond zal gaan worden. Let wel, het is een programma dat staat als een huis en wat zeer gedisciplineerd uitgevoerd wordt, laat dat duidelijk zijn!!
Dit alles onder de bezielende leiding en aandacht van de gebroeders Earl en Carl Blijd.

Wat ''schafte'' tot mijn niet geringe verbazing ditmaal ''de pot''??
Het was afgeladen druk met vaders, moeders, opa's, oma's, tantes, buurtbewoners en zeer geinteresseerden  en ondergetekende als fotograaf!!
Er werd een programma ''afgewerkt'' (enthousiast gebracht!!) dat wat mij betreft alle voorgaande afleveringen met gemak liet vervagen,
De middag begon om 13.00 uur met Tai Chi gevolgd door een zeer fraaie Drakendans.

Hierna volgend in zeer snel tempo achtereenvolgens een Leeuwendans en talloze vorm oefeningen door alle cursisten van de sportschool.

Al met al was het een zeer spectaculair, boeiend, snel en onvergetelijk schouwspel waarbij de trommel muziek niet ontbrak.
Ik verheug me nu alweer op het volgend Chinees Nieuwjaar !!

Natuurlijk maakte ik weer foto's waarbij ik altijd probeer IEDEREEN die meedoet ''op de foto te krijgen''.
Daardoor zijn het erg veel foto's geworden die ik in etappes in een keer geplaatst heb, helaas kon ik niet e hele viering blijven want zelf heeft jullie fotograaf aan de andere kant van de stad op het politie bureau aan de Rademarkt een grote foto expositie waar hij ook even zijn gezicht moest laten zien!!
Hierover is alles te lezen in het BaoTrieu boekje wat jullie gekregen hebben!!

P.s Omdat ik met 3 verschillende camera's werk staan de foto's soms een beetje door elkaar wat programma betreft, bekijk ze dus ALLEMAAL!!!
Veel Plezier!!













































































































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten