zaterdag 1 augustus 2009

Sacha Landkroon 7


Vanaf 16 mei 2009 zal ik iedere zaterdag een gedicht van Sacha Landkroon plaatsen.
Sacha is onze zoon en maakt al langere tijd gedichten
Dit is het gedicht Santa Monica Pier - Where your skies are not free I can not fly
Het is een gedicht van juni 2009

Santa Monica Pier
Where your skies are not free I can not fly

mensen zag ik, ze hebben een kermis gemaakt
ze wilden hemeltje spelen maar vergaten
dat hun schepper daar niets aan zou hebben.

something goin’ on in the city: zichtbaar zijn
vanaf de maan, dansen op convectiestromen
de continentale plaat daargelaten, je leven
in neon tot eeuwigheid geschenen, dood niet

bestaand. p-p-palen, onze p-p-palen penetreren moeder
oceaan. mensen zag ik, m-m-mooie m-m-mensen met
samendrommende dromen om hier de rand van het land
om hier een overkant te zien, om hier japan te verzinnen.

een limousine zag ik, het joie de vivre van the rich
en the famous. ze lanterfanten, glimmen
hun bronstige huid in de zon, ze laten lekkere
lichaamsdelen zien. een meisje zag ik haar vriendje

vragen vanachter zijn suikerspin te verklaren
wie dan die mensen achter het grote water waren.
ze vroeg hem: waarom wonen die people’s niet hier.

fronsende spieren zag ik, hij had geen idee
maar tuurde even omhoog en verzon
dat in het land van de rijzende zon
ze vast niet zo prachtig exemplaar
-must be a second hand one-
zouden onder zien gaan.

1 opmerking: