zondag 9 augustus 2009

Braderie/Vlomarkt Annen










Vandaag op de laatste dag van onze ruim 4 weken durende vakantie ging het er echt van komen!! De Braderie/Vlomarkt van Annen, Annen is een klein dorpje in het Drentse land ongeveer 25 kilometer ''onder'' Groningen. Het heeft een groots aangekondigde markt op zondag 9 augustus in het hart van het dorpje op een heel groot grasveld. Wij dachten ''een beetje vroeg'' te gaan, want dan zou het volgens ons mooi rustig zijn. Nou ,vergeet het maar!! Toen we het dorpje Annen naderden stonden we al in een ongebruikelijke rij autoos te wachten op een vervolg van de trip naar de parkeerterreinen.
We hadden geluk want vlak na ons werd het terrein afgesloten voor autoos want het was........VOL!! Op het grasveld bleken ruim 200 verkooppunten te zijn volgestouwd met alles wat je je maar bedenken kunt en ook met wat je je niet kan bedenken, Het was er allemaal!!, en het werd nog in ruime mate verkocht ook!! Van Donald Ducks tot Corsetten en van Deurklinken tot Gerookte friese worsten. Sieraden, Zeepbellenblazers, Romeinse munten, Aardbeien, Boerenkoolpannen, Aambeienzalf en Tonnen (om de regen of wat dan ook op te vangen). Natuurlijk maakte ik weer wat foto's, en ja hoor, er wist ook nog een oudere man waarom ik dat deed.
Ik hoorde hem tegen zijn vrouw (die zijn gelul danig zat leek te zijn) zeggen, ''dat dut die kerel voor de belasting!!!'' Ik bedoel maar!! De markt word door ''iedereen'' bezocht naar het schijnt/lijkt. Oja, ik kreeg terwijl mijn vrouw ergens anders bezig was, ook nog een ongevraagde demonstratie van de kunsten der heksen.

1 opmerking:

  1. Ik zou me geen leuker einde van de vakantie kunnen wensen!

    BeantwoordenVerwijderen