zondag 1 februari 2009

Voetbalpraat


Waarom gaf een voetballer een paar jaar geleden een voorzet en ''creëert'' hij nu een kans? Zelfs voetballers waarvan ik met aan zekerheid grenzende waarheid durf te zeggen dat het schrijven van hun eigen naam zonder fouten de nodige moeilijkheden op zal leveren gebruiken het woord creëeren te pas en te onpas. Wie heeft dit bedacht, als de heer W. van Hanegem vroeger zei dat hij een kans had een doelpunt te maken uit een voorzet, wist iedereen toch dat hij een bal richting zijn ''kneiter'' gekregen had en dat hij die jammerlijk gemist had. Nu zou hij moeten zeggen, volgens het voetbal jargon ''Er werd een kans voor mij gecreëerd van af zijkant, helaas heb ik de gecreëerde kans die mij geboden werd niet kunnen afmaken, gelukkig gingen mijn medespelers direct weer nieuwe kansen creëeren.
Zou het woord creëeren van recreëeren komen, als ik sommige voetbalspel creaties bezig zie, denk ik weer eens een gelijk te hebben gecreëerd!!

1 opmerking:

  1. Ik wil de stopper-spil terug, dan is het wel afgelopen met dat creabea gedoe voor 't doel.

    BeantwoordenVerwijderen