zondag 1 februari 2009

Berenkoud



Ja dus, het was vandaag hartstikke koud. Gisteren werden we er voor gewaarschuwd in het weerbericht. Nog net geen ''koudealarm'' Het zou ''berenkoud'' worden, dus we moesten allemaal een muts en sjaal ''opzetten'', als we vandaag naar buiten zouden gaan.
Nou, dan heb ik een verrassing. Dat maak ik mooi zelf wel even uit, want ik vind mezelf nog niet achterlijk en ben zeker zelfdenkend. Hoe ik trouwens een sjaal ''op moet zetten'' weet ik nog steeds niet, na het toch verscheidene keren geprobeerd te hebben (Het moest en ik luister altijd goed dus....)Maar waar ik me nog het meest over verbaas is het woord ''berenkoud'', want als je dit soort terminologie gaat gebruiken mag je ook gewoon ''teringkoud'' of ''allejezuskoud'' zeggen. Toch ''berenkoud''? Okay dan gewoon ''berekoud'' zeggen. Niet overal hoeft die ''bar lelijke'', ''tering'' of ''klere'' ''N'' achter.
Het was tijdens onze winterwandeling in/op landgoed De Braak ijzig koud maar wel ''BEREGEZELLIG'' en een muts, ach kom op zeg, dan moet het eerst echt koud worden!!

2 opmerkingen:

  1. HAHAHAH...leuk verhaal..ja jij zal je wat voor laten praten..jasje aan mutsje op handschoentjes aan.ook laarsjes aan doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Sjaal.
    Je had er een tulband van moeten maken.
    Gezien de grote van je haardracht is de "fundering " hiervoor groot genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen