vrijdag 13 februari 2009

Stormblast1953

Vaak krijg ik de vraag, hoe ben je aan de naam Stormblast1953 gekomen?
Meestal antwoord ik met ''ach, vond ik wel leuk klinken''. maar dat is eigenlijk niet het juiste antwoord. Via een collega kwam ik jaren geleden bij de Noorse black metal band ''Dimmu Borgir'' terecht. Het is een band die ongelofelijk harde muziek combineert met een volkomen ''melodieuze'' eigen stijl. Deze stijl is voor ''een beetje luisteraar'' direct te herkennen aan de synthesizer partijen. Een van hun eerste grote successen was het album ''Stormblast''.
Prima nummer van een ''grote klasse'' band, die ik altijd nog eens ''live'' hoop te gaan zien in de toekomst. Ja, ik zou er best wel ''iets'' voor over hebben om bij een van hun concerten te kunnen zijn. Stormblast omdat ik dat geweldig vind, en ja dat ''53'' is gewoon mijn geboortejaar. Ik ben geboren op 6 maart 1953.

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik me inderdaad al wel eens afgevraagd! Tja het is niet mijn muziek, maar ja.. Hard en melodieus past ook wel bij jou.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen