woensdag 13 maart 2013

Ypke Gietema voor het laatst over de brug!!

Vanochtend kwam Ypke Gietema voor het laatst over de Plantsoenbrug.
Het was de tocht naar zijn laatste rustplaats.
Ypke en ik spraken vrijwel dagelijks even met elkaar, ik was aan het werk op de brug en hij liet zijn hond Blinder uit.
De gesprekjes waren serieus, luchtig, hilarisch, flauw, geweldig, melig, in het fries, beschouwend, soms ook gewoon vervelend (dat lag dan aan het onderwerp!!), maar wel altijd wederzijds belangstellend!!
Deze dagelijkse rituelen hebben wel 20 jaar geduurd, vandaar ook dat ik ze nu al erg mis.
Ypke, je was apart, maar ik mocht je heel erg graag, want misschien ben ik het ook wel.
Heel erg fijn vond ik het dat zijn vrouw vanmorgen vroeg even naar mijn vrouw belde met de mededeling dat Ypke om 11.15 uur de brug over zou komen. Ik heb daar samen met mijn collega Hans op onze manier van Ypke afscheid kunnen nemen.

8 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven Henk.

    Peter Wilner

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect...een fijne man!

    Klaas Haas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Henk, wat een indrukwekkend verhaal! Petje af.

    Maaike Trimbach

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb je blog gelezen henk en ik heb respect voor je hoe je dat neergezet hebt. heel mooi

    Mart Iriks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Henk! Top voor deze markante man!

    Ejo Dreise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor Henk!

    Frank Den Hollander

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Kippenvel Henk..."

    Gerda Schuurman=- Schuiling

    BeantwoordenVerwijderen