vrijdag 7 januari 2011

Noord Vandaag


Een week lang heb ik mezelf de tijd gegeven te wennen aan de nieuwe TV Noord programmering van het dagelijkse nieuwsprogramma vanaf 18.00 ''elk hele uur''.
Het was altijd een boeiend en leuk gepresenteerd vast onderdeel van de dag voor mij.
Tot mijn grote schrik is het verworden tot een uurtje jounalistieke onzin, met als dagelijkse ''sterverslagers'' Martin Drent en Alex Vissering ( ik heb niets tegen deze mensen laat dat duidelijk zijn maar journalistiek raakt het mijns inziens geen enkele kant!!)
De uitgenodigde gasten in het ''hot nieuws'' aan het begin, die opgevoerd worden als deskundigen, worden door de agressieve en onheuse bejegening van ''de vragenstellers van de avond'', keer op keer in totale verwarring gebracht.

Maar of dit nog niet genoeg is voor ons arme toekijkers, hebben we om de weersverwachting tot ons te nemen ook nog een weervrouw te verstouwen!!
Deze dame, met de naam Harma Boer, leek vanavond zo uit een wak op het Paterswoldsemeer getrokken te zijn.
Ze lijkt een wedstrijd met zich zelf te houden wie het platst Gronings kan praten, ZIJ WINT ELKE AVOND VAN ZICH ZELF. Wat is ze ook nog ''leuk met haar eind spreuk''
(dit rijmpje mag ze gratis en voor niets gebruiken)

Als we dit item overwonnen hebben, krijgen we als klap op de vuurpijl ''De belevenissen van boer Bus''
Mijn god wat een aardige man lijkt me dat, maar iedereen kan toch zien dat dit onderdeel van het programma zich zelf overtreft in onnozelheid.

Conclusie van mijn weloverwogen verhaal
Kom terug met Cunera, Katja, Tanja, Eva, de weerfoto en houdt op met deze ongelofelijke onzin
Stel dat de heer Bleker nog directeur was zou dit dan ook alemaal gebeurd zijn, of zou hij gezegd hebben
Allemaal ''de harde plassertjes weer in de broek'' we gaan weer gewoon lekker normaal doen, we wonen tenslotte in Groningen en dat is tevens een beetje Nederland!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten