zaterdag 16 oktober 2010

BRAND!!

Zie voor al mijn foto's van de brand deze link Brand Vensterschool Gravenburg Groningen 16-10-2010
Klik rechtsboven in beeld op Slideshow!!


































Een alles verzwelgende brand heeft vanmorgen in de groninger wijk Gravenburg een ''dubbele'' vensterschool verwoest.
Het gebouw bood ruimte aan de openbare basisschool De Vlint en aan christelijke basisschool De Hoeksteen.
Een kleine duizend kinderen verspreidt over 25 klassen kregen hier hun onderwijs.

Nadat ik over de brand gelezen had op de regionale Rtv Noord site, ben ik snel gaan kijken (ik woon er +/- 3 kilometer vandaan).
Aangekomen bij de totaal in brand staande school besloot ik eerst mijn vriend en persfotgraaf Jos Schuurman te bellen. Hij woont 25 kilometer buiten Groningen!!
Nadat ik hem vertelt had over de impact van hetgeen zich voor me afspeelde, zei hij direct te komen.

Een klein kwartiertje later stond Jos in vol ornaat bij mij de brand te fotograferen.
Jos is iemand van het kaliber, als ik er niet bij kom dan een ander ook niet!!
Ik ben dus maar met hem meegelopen in de weilanden rond de school.
We voelden de hitte van de brand aan den lijve!!

Nog nooit heb ik voor mijn gevoel zulke spectaculaire foto's gemaakt!!
Hoe verschrikkelijk het ook voor alle betrokkenen vind, de school bestond nog maar 3 jaar, en dan is het zeker niet leuk als je de brandende schriften langs je ziet waaien.

Zie voor al mijn foto's van de brand deze link Brand Vensterschool Gravenburg Groningen 16-10-2010
Klik rechtsboven in beeld op Slideshow!!


De school zag er gisteren (15-10-2010) nog zo uit!!

3 opmerkingen:

  1. Die foto van die bladzijde uit dat rekenwerkboekje, dat vind ik de treffendste foto uit deze selectie. De dochter (6) van vrienden van ons was daar juist bezorgd over, dat al die werkboekjes weg waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Series of picture looks very dramatic !
    I hope no one is hurt.
    Wong

    BeantwoordenVerwijderen