zondag 24 januari 2010

Dat Zal Me Nog Wat Gaan Worden!!!!!!!!

Op het weblog van mijn zoon Sacha las ik het volgende, en omdat het zoveel mogelijk mensen moet bereiken herhaal ik het maar!
Sacha schrijft dus aan jullie!!

Zo ben ik momenteel druk aan het voorbereiden voor de poëziemarathon van volgende week woensdag en donderdag. Op woensdagavond wordt in café Marleen de bundel "Hersengespin" gepresenteerd, het resultaat van een jaar lang Dichtclub. Alle dichters hebben hun poëtische bijdrage, een biografietje en een foto mogen leveren, en het resultaat daarvan gaan we woensdagavond zien en tonen. Tijdens die avond wil ik een speciaal (onvergetelijk dus) optreden doen, en daarvoor heb ik de hulp ingeroepen van een collega-dichter. De naam noem ik nog even niet, om het spannend en vooral verrassend te houden. Vanmiddag ben ik bij het leidend voorwerp thuis geweest en hebben we geoefend wat we gaan doen. Dat was enorm lachen, maar daarnaast toch ook wel van enige kwaliteit als je het mij vraagt. Ik kan alleen maar zegen: komt dat allen zien aanstaande woensdagavond vanaf half negen in café Marleen.

Dan is er ook nog het programma op donderdagmiddag. U kunt met mij komen lunchen in de openbare bibliotheek tussen 12.30 en 13.30. Dat wil zeggen, u luncht en ik draag wat gedichten voor. Multitalent Meindert Talma is er ook bij, en ook die gaat voordragen. Neem een kop koffie, pak een broodje en luister, dat vinden we leuk.
Daarna is er mijn klapstuk, een programmaonderdeel dat ik zelf mede organiseer. In samenwerking met Maarten Praamstra van Flanor presenteren wij een poëtische happening van topniveau, in het OUTheater van de Harmonie. Daar zullen docenten, studenten en ondergetekende hun opwachting maken op het podium, om gedichten in alle talen voor te dragen. Zelf zal ik het Zuid-Afrikaanse gedeelte voor mijn rekening nemen, en ook nog een paar Roemeense vertalingen. Daarnaast zullen er prominente docenten werk voordragen in bijvoorbeeld het Zweeds, Tsjechisch, Groenlands en Engels. Ook het aanwezige publiek mag eventueel favoriete gedichten komen voordragen. Daarnaast mag ik de show ook nog presenteren. Het zal een heel leuke en vooral verheffende multilinguistische middag worden, die misschien ooit nog wel een staartje krijgt in papieren vorm. Komt allen!

Bij de laatste woorden kan ik me alleen maar aansluiten.
KOMT ALLEN!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten