dinsdag 20 januari 2009

Triggerjaap



Jaap Dijkstra, U weet wel onze wethouder van Cultuur in de stad Groningen, heeft heel erg genoten van het muziekfestival Eurosonic-Noorderslag. Net als vele vele anderen. Nou heb ik Jaap altijd al aardig ''hoog'' zitten, hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Is het omdat hij voor Vera een reddende engel bleek, of omdat we eens naast elkaar dichter Sacha Landkroon bewonderden in het Prinsentheater, of omdat we elkaar regelmatig tegenkomen en onze hand naar elkaar opsteken als welgemeende groet?. Maar nu Jaap het festival bezocht heeft en als een van zijn favorieten de belgische band Triggerfinger noemde, kan hij bij echt niet meer stuk.
Over Triggerfinger had ik ''leuke'' dingen gehoord en gelezen, dus ik was blij dat Cd-dvd winkel Plato mij tijdens hun 10 jarig verjaarsfeest in de gelegenheid stelde de band te zien optreden in onze Oosterpoort.
Bij het afscheid nemen van het publiek kreeg ik een hand van de gitarist, en omdat ik wist dat de band 4 weken later in Vera zou komen zei ik ''Tot over een maand in Vera'' De man keek mij aan en zei ''dat zal ik onthouden'', dat heeft hij inderdaad gedaan, want voordat het podium in Vera bestegen werd zag hij mij ineens staan.
De reactie was heel hartelijk en een gesprekje volgde direct. Op mijn vraag of ik mocht fotograferen werd enthousiast gereageerd met de woorden '' Je mag overal fotoos maken, ook achter het podium'' Al met al aardige mensen die ook nog eens een heel goed concert gaven. Vraag maar aan Jaap die weet het ook en hij heeft er verstand van anders was hij geen wethouder van Cultuur ''in stad''.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten