woensdag 6 februari 2013

Euro Voetbal!!

Vanmiddag las ik het volgende bericht


Eurovoetbal gaat dit jaar niet door. Het bestuur van het jeugdtoernooi heeft de financiering niet rond gekregen.
Onzekerheid was er al over het voortbestaan van Eurovoetbal. Hoofdsponsor GasTerra stopte vorig jaar als grootste geldschieter en de organisatie kon het gat voor dit jaar niet dichten. Het bestuur hoopt in 2014 een herstart te maken.

Wel is overwogen om dit jaar nog een verkleinde versie van Eurovoetbal te houden met vier tot zes ploegen. Maar ook hier heeft het bestuur van afgezien omdat ze de financiering niet rond kon krijgen en omdat er twijfels waren of buitenlandse ploegen wel wilden komen.

Voorzitter Ben Warner en vice-voorzitter Bert van der Tuuk zullen afscheid nemen van Eurovoetbal. Oud-voorzitter Roel Dijkhuis zal de bestuursfuncties op zich nemen totdat het nieuwe bestuur is gevormd.

Donderdagmiddag om half vier is er in de Euroborg een persconferentie waar het bestuur een toelichting zal geven. Tot die tijd wil het bestuur niet reageren.

Mag ik ook zeggen dat ik, ondanks het feit nog nooit bij Eurovoetbal geweest te zijn, dit zo onvoorstelbaar bekrompen te vinden.
Het schijnt te gaan om een verschil in de begroting van 50.000,00 euro.
Wat is nou 50 duizend euro voor zoiets, voor een stad die ''Er gaat niets boven Groningen'' ''City of Talent'' ''Poezie stad number one'' en weet ik wat al niet voor moois de wereld in stuurt.
50.000 euro is volgens mij 10 x 5000 euro per hotel, dat spelers bobo's of andere belangstellenden huisvesten.
50.000 euro is volgens mij op een bezoekers aantal van 50.000 allemaal een eurootje meer betalen.

Nogmaals Groningen laat dit nou niet op zo'n lullig bedrag ''klappen'' want er springt zo een ander in de bres om het toernooi zogenaamd een doorstart te laten maken in een stad/dorp in het westen van ons landje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten