zondag 10 februari 2013

Chinees Nieuwjaar Viering in 2013 Deel 1

Zondagmiddag 10 februari 2013 werd in Sportschool Bao Trieu het Chinees Nieuwjaar gevierd. Dit jaar het jaar van de zwarte waterslang.
Dat is een goed jaarlijks terugkerend gebruik in de bekende groningse sportschool aan de Spicastraat198.

Elk jaar is het een vast programma wat vertoond wordt aan het massaal opgekomen publiek. Het programma is zo vast dat de regelmatige bezoeker (waar ik mezelf toe kan rekenen) op zeker kan vertellen in welke volgorde en wat er vertoond zal gaan worden. Let wel, het is een programma dat staat als een huis en wat zeer gedisciplineerd uitgevoerd wordt, laat dat duidelijk zijn!!
Dit alles onder de bezielende leiding en aandacht van de gebroeders Earl en Carl Blijd.

Wat ''schafte'' tot mijn niet geringe verbazing ditmaal ''de pot''??
Het was afgeladen druk met vaders, moeders, opa's, oma's, tantes, buurtbewoners en zeer geinteresseerden  en ondergetekende als fotograaf!!
Er werd een programma ''afgewerkt'' (enthousiast gebracht!!) dat wat mij betreft alle voorgaande afleveringen met gemak liet vervagen,
De middag begon om 13.00 uur met een zeer fraaie Drakendans, gevolgd door een zeer onverwachte en spectaculaire ''vechtshow'' waarin spreekstalmeester Carl aangevallen werd door zijn broer Earl met een mes.
Twee mannen uit het publiek (het was gelukkig gepland!!) bemoeiden zich ermee en vochten direct hun ''potje'' mee. Het was schitterend te zien hoe lenig de 4 mannen waren. Sneu voor de jongste van het kwartet (Carl) dat hij juist als eerste direct uitgeschakeld werd (Ik maakte er een foto van!!)

Hierna volgend in zeer snel tempo achtereenvolgens een Leeuwendans en talloze vorm oefeningen door alle cursisten van de sportschool.

Al met al was het een zeer spectaculair, boeiend, snel en onvergetelijk schouwspel waarbij de trommel muziek van 11!!!! trommelaars niet ontbrak.
Ik verheug me nu alweer op het volgend Chinees Nieuwjaar !!

Natuurlijk maakte ik weer foto's waarbij ik altijd probeer IEDEREEN die meedoet ''op de foto te krijgen''.
Daardoor zijn het erg veel foto's geworden die ik in etappes zal plaatsen, dus zit je er ditmaal niet bij kijk dan morgen nog even want misschien sta je er dan wel op en anders de dag daarna!!

















































Veel plezier met de foto's !!

2 opmerkingen: