dinsdag 30 december 2008

Joepie dat was Youp!

Vanmiddag stuurde ik, ondanks de felle kou, soepeltjes mijn fiets vanuit de Kijk in 't Jatstraat het Broerplein op, alwaar ik direct na de bocht getracteerd werd op twee overstekende mensen die zeer innig met elkaar liepen te zijn.
Vandaar waarschijnlijk hun gebrek aan interesse in de ook aan het verkeer deelnemende medemens. Ik, iemand die altijd goed oplet in het verkeer, reageerde gelijk met de beschermende woorden ''Kiek oet Youp'' Youp hoorde of deed net of hij niets hoorde en liep zonder op of om te kijken gewoon door en bleef zonder het zelf te beseffen lekker innig doen.
Ondanks het feit dat ik hen zowat platreed, toch wel leuk dat deze aardige man zijn publiek laat meedelen in zijn geluk
Er gaat niets boven Groningen, is't nie waar Youp?
T'is waar vertelde Youp vanmorgen in de krant


1 opmerking:

  1. Zo heb ik het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een keer bijna onthoofd. (Remkes keek niet uit bij het oversteken.)

    BeantwoordenVerwijderen