zaterdag 17 december 2011

Ewout Bessebal Reportage 25 Vrede met Kerst!!




Man man wat een zooitje!!

Ewout Bessebal, onze razende en sneller dan zijn eigen schaduw lopende stadsvriend, kwam vanavond weer eens hevig transpirerend bij mij langs om mij de volgende te vertellen.
Ewout was op de kerstmarkt in Eelde deze ochtend getuige geweest van een staaltje vredelievendheid waar ''de honden geen brood van lusten''.
De man die samen met een vrouw het kraampje van de ''Meubelstoffeerderij Drenthe'' ''bemensde'' had duidelijk zijn dag niet zelf uitgekozen.

Hij benadererde een voorbijganger met de woorden ''Nou, jij kijkt lekker vrolijk zeg, heb je er geen zin in??'', terwijl hij een folder uit wilde delen.
De vrouw die bij de man hoorde deed net of ze het niet hoorde, maar de vriendelijke man ging naar de koopman toe en zei ''nee hoor, best in stemming, geef maar zo'n foldertje'' ''daar knap je misschien een beetje van op'' was het antwoord wat hij op zijn geste kreeg.
De befolderde man liep maar door aan de zijde van zijn vrouw.

Even later, zei Ewout, zie ik de man met zijn vrouw op hun terugweg over de markt weer langs het stoffeerderij kraampje lopen.
Weer kreeg de man luidkeels te horen dat hij zeker zijn dag niet had en dat hij best wat vrolijker mocht kijken er volgde zelfs nog veel meer van dit soort ongein.
Toen gebeurde er iets waar ik erg van op keek maar wat ik me heel goed kon voorstellen.
De werkelijk keurige man die weer onheus werd toegesproken reageerde ongewoon fel door ''uit te halen'' met de woorden ''Houd je bek klootzak'' hierop schrok de koopman maar wierp de voorbijganger nog wel toe dat hij ''toch echt knap ongezellig keek''
''Houd nou je bek dicht lul'' was het antwoord van de voorbijganger.
Vervolgens pakte de vrouw van de voorbijganger gedecideerd de folders waar haar man nog steeds mee in de hand liep uit zijn hand, liep terug naar de kraam en wierp de folders naar ''de kraam hufter'' terug met de woorden 'Hier zo, en houd je folders ook maar''
Ik heb nog snel even een foto van de kraam gemaakt zei Ewout en weg was hij weer.

Fijne Feestdagen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten