woensdag 9 maart 2011

Deep Purple Live in de Oude Rai Amsterdam







Dat Stormblast1953 wel van een concertje houdt mag zo langzamerhand duidelijk zijn, maar dat Stormblast1953, die toen nog gewoon Henk Landkroon heette, op 28 januari 1973 bij het (naderhand) legendarische Deep Puple concert in Amsterdam was is niet bij veel mensen bekend!
Het concert is berucht geworden om..........ach, kijk zelf maar, het was te schandalig voor woorden maar de band had het totaal aan zichzelf te danken en aan de rol van organisator Lou van Rees zullen we maar helemaal geen woorden besteden.
Er zijn nog net geen doden gevallen, maar het scheelde echt helemaal niets!!
Weleens 15000 mensen door politie te paard (ze zakten overigens massaal met paarden en al door de houten vloer!!)een hal uit geslagen zien worden??
Weleens, voor het toen astronomische bedrag van 80.000 gulden, een muziek installatie in elkaar zien slaan??
Weleens invaliden met kar en al weggeduwd zien worden, terwijl de metershoge zangzuilen op hun plaatsen te pletter vielen??
Weleens een band die om 21.00 uur gepland stond om 00.15 uur 's nachts ruziend en volkomen lam (dronken) het podium op zien komen, en na 3 kwartier weer zien verdwijnen om nooit meer terug te komen??.

Ikke en 15.000 mensen met mij WEL!!!!
Zelfs daar maakte ik toen al wat gebrekkige foto's met mijn AGFA iso rapid cameraatje, niet van de veldslag want toen was mijn filmpje vol (ja, zo ging dat toen beste kindertjes!!

Dubbel klik op de afbeeldingen voor een vergroting!!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Henk,

    Ja, de 'goede oude tijd'....

    Heb jij eventueel een kaartje van deze show voor mijn verzameling?

    zie: www.deep-purple-ticketmuseum.co.uk

    Cheers!

    Tonny
    UK

    info@deep-purple-ticketmuseum.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anique Bosschaert6 oktober 2012 om 12:05

    Beste Henk,

    Voor de lokale krant 'De Oud Amsterdammer' ben ik bezig met een artikel over dit bewuste concert. Ik ben nog op zoek naar iemand die bij het concert aanwezig is geweest. Zou ik je hier een paar vragen over mogen mailen die ik in het artikel kan verwerken? Je beschrijft in je stukje al een aantal leuke dingen over het concert..

    Ik hoop op je reactie,

    Met vriendelijke groet,
    Anique Bosschaert
    Aniquebosschaert@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was erbij. Nooit meer zoiets meegemaakt. Wat een chaos. Mijn indrukken?
    Mail me op keesrecife@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was daar met wat vrienden van de MTS Zaanstreek. Het voorprogramma was goed, Juicy Lucy. Maar Deep Purple had m.i. De hele ellende aan zichzelf te danken. Een van mijn vrienden kreeg een vol bierblikje op z'n hoofd met als gevolg een groot gat. En Child in Time hadden ze niet eens gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voorprogramma was Dick Heckstall Smith (Ex Colloseum!!)

      Verwijderen