zaterdag 4 september 2010

Te genant voor woorden!!





Vanmiddag werd in de binnenstad van Groningen op het Harmonieterrein een ''Proeverij'' gehouden.
Talloze restaurants uit de stad Groningen en de wijde omgeving schotelden het publiek hun fijnste gerechten voor.
Stormblast1953 heeft een voorliefde voor dit soort zaken, dus met zoon Sacha werd na het doen van enkeke boodschapjes koers gezet naart het ''feestterrein''.
Het viel me op dat iedereen van de talloze bezoekers eerst naar een stand gingen waar ze (naar later bleek) munten kochten.
Zelf dacht ik dat veel mensen hun jas of tas afgaven!!

Wij liepen direct het fijns tegemoet, bij de vijfde stand die we bezochten stond een aankondiging van ''overheerlijke ossestaart bitterballen'', dat leek me wel wat !!
Terwijl ik stond te kijken schoof de man van het restaurant een ''mooi opgemaakt schaaltje met 3 bitterballetjes naar de man naast mij, de man nam niets van het schaaltje en wachtte (naar later bleek) op nog een schaaltje met ballen die de restaurant man aan het ''opmaken'' was

Ha lekker, dacht ik, dan neem ik er maar eens eentje.
Het bitterballetje was verrukkelijk en terwijl ik dat net tegen mijn zoon zei, smoorde die zowat van het lachen!!
Hij zei, het is wel de bedoeling dat je hier je lekkernijen met muntjes die je bij de ingang koopt, betaalt.
Wist ik veel!!!
Met andere woorden ik had gewoon een balletje van de andere man zijn schaaltje gepikt zonder dat ik er zelf erg in had, hij zag het gelukkig ook niet!!
Excuses. excuses, excuses, het was erg lekker!!

De munten kostten 1 euro 50 per stuk en voor het schaaltje diende 3 muntjes ingeleverd te worden.
We zijn maar snel doorgelopen en hebben op de terugweg een route langs andere stands genomen zoals jullie begrijpen

3 opmerkingen:

  1. !,50 Euro per bitterbal vind ik ook een nogal stevige prijs. De proeverij gaat dacht ik toch ook zondag door? Dan moet ik natuurlijk even Katjee-kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal leuk zijn je weer te zien. We hebben in elk geval weer lekker weer!

    Groeten,
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen