zaterdag 26 december 2009

Inburgeringscursus Groningen 6de druk




In december 2009 kwam de, bijgewerkte, 6de druk van de bestseller ''Inburgeringscursus Groningen'' bij Uitgeverij kleine Uil in Groningen uit. Een van de bijwerkingen is op pagina 39 een foto van ''onze'' nieuwe burgemeester Peter Rehwinkel.
Bij de uitgever was men er achter gekomen dat de ''oude-vader'' J. Wallage gestopt was met werken.
Men zocht een foto van de opvolger, en liefst ook nog eentje waarop de beste man zijn arm in een mitella heeft (hij was immers van de fiets gesodem...... vlak na zijn installatie!!)
Laat de uitgever die foto nou bij Stormblast1953 vinden.
Ik kreeg dus het verzoek de foto te leveren, er kon geen financiele vergoeding tegenover staan i.v.m. het kleine budget van de ''kleine uitgeverij'',maar 3 boekjes zouden mijn deel worden als ik toestemde en natuurlijk zou er in de colofoon een naamvermelding van de fotomaker komen. Daar hoefde Stormblast1953 niet lang over na te denken, want wie wil er nou niet genoemd worden in DE bestseller van Groningen??. Wie wil er nou niet in een boek genoemd worden met fotograaf Jan Glas en de schrijvers Frank den Hollander en Herman Sandman??
Ik schreef dus per omgaande dat, ik in dit uitzonderlijke geval, accoord ging met een ''honorarium'' van 3 (drie) boekjes.
Daarna ging alles heel snel, in de bijgewerkte druk staat achterin de colofoon inderdaad vermeld dat de foto op pagina 39 gemaakt is door Henk Landkroon, en door de uitgeverij werd mij een enveloppe met daarin 2!!!!???? boekjes toegestuurd.
Twee?? (ja, twee!!)
Een paar dagen later werd mij, door de tussenpersoon die alles geregeld had, gemaild dat er natuurlijk nog een derde boekje zou volgen.
Ach, ik geloof bijna altijd alles, dus ''de derde'' zal wel een signeerd exemplaar zijn die ergens tussen de kerstpost zit. Gewoon nog effe wachten Henkie.

Update
Zie reactie van coen!!

2 opmerkingen:

  1. Als het goed is, is het boekje onderweg. De voorkant die je laat zien is overigens van een andere druk, want bij de zesde Landkroondruk staan voor het eerst de auteursnamen op de voorkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie boekjes maar liefst! Heb je al signeersessies bedacht?

    BeantwoordenVerwijderen