donderdag 20 augustus 2009

Samen










Vandaag was zo'n dag waarop allerlei dingen samen vielen, en dus tot klaarheid kwamen. Het begon al met het bericht dat Sacha Landkroon voor het komende studie jaar 2009-2010 benoemd is tot huisdichter van de Rug. De RuG is de Rijks Universiteit Groningen. Het was ook de dag waarop heel veel schepen de groninger binnestad passeerden op weg naar Delfzijl, om daar aan de manifestatie Delfsail mee te gaan doen. Het was ook de dag dat het vreselijk warm was, en het met 38 graden (op het Zuiderdiep) in Groningen eigenlijk niet normaal was om in die temperatuur aan het werk te zijn. Toch deden we het met veel plezier. Het was ook de dag dat op het terras van cafe ''de Sigaar'' iemand opstond om de brugwachter (ik dus!!) zo hartelijk toe te zwaaien, dat die brugwachter dacht ''Waar heb ik dit nu weer aan te danken''. Het was ook de dag dat diezelfde zwaaiende man naar mij toe kwam met de woorden ''Wat een leuk weblog heb jij". Natuurlijk zo van dichtbij herkende ik X. direct, maar ik was wel heel verbaasd dat hij zich ook voorstelde als ''Jude''. ''Jude'' is namelijk een vast lezer van dit weblog, en een frequent ''reageerder''.
Leuk je nu als ''Jude'' ontmoet te hebben X.
Al met al weer een leuke dag met vele verrassende wendingen!! Die afgesloten werd met een knallend onweer!!
Ik heb nog tijd gevonden snel een paar telefoonfoto's te maken van schepen en tv-beelden. Plezier ermee!!

5 opmerkingen:

  1. Idd, soms zijn er van die dagen! Genietze van alle boten die deze dagen bij je langskomen, wordt vast weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uniek in Stad wederom. Die enorme oranje-blanje-bleu valg zag ik door het raam bij De Ommelanden / theFactor.e langskomen.
    En wij moesten diezelfde ochtend voor elkaar uitwijken op de fiets bij de SHK. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwaai volgende keer eens!!, en waar is de SHK??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zeiden nog "Goedemorgen" anders... :-)
    SHK = Steenhouwerskade: het binnendoortje naar het Sluiskantoor en de Eelderbrug.

    BeantwoordenVerwijderen