dinsdag 21 juli 2009

Ieder Zijn Eigen Wereldje

Stormblast1953 met zijn moeder.

De Nagele 12 in de haven van Urk.

Visafslag van Urk.

Zomaar een straatje in Urk.

Vuurtoren van Urk aan het IJsselmeer.

Gedeelte van het monument voor de op zee geblevenen.

Doorzicht naar de haven van Urk.

Vandaag samen met mijn vrouw Hanneke mijn heel erg dementerende moeder in Sassenheim bezocht. Mijn moeder leeft daar in een verzorgingshuis en heeft het naar het lijkt goed. Erg jammer is het voor ons allemaal dat Sassenheim vanuit Groningen gezien aan de andere kant van Nederland ligt. Omdat mijn moeder 's morgens tussen 10.30 en 13.00uur op haar ''best'' is, zijn wij om 8 uur gaan rijden, om half elf stonden we in Sassenheim voor de deuren van ''De Bernardus''.En.....ze herkende ons nog!!Na een uurtje met haar ''in gesprek'' te zijn geweest, werd het duidelijk te vermoeiend voor haar. Na afscheid genomen te hebben gingen we met een ''raar'' gevoel weg!!
Natuurlijk leeft moeder goed in ''haar eigen wereldje'', natuurlijk is ze best gelukkig, natuurlijk krijgt ze een prima verzorging. Maar Oh, lieve help, wie mijn moeder gekend heeft, weet dat DIT haar leven ZEKER NIET is!! Het zei zo!!
Op de terugweg zijn we nog even bij het plaatsje Urk langs geweest, ik was er nog nooit geweest en Hanneke alleen vroeger tijdens een schoolreisje. Het was er erg mooi, niet al ''te druk, maar wel gezellig'', Een uurtje hebben we er rondgelopen om de gedachten even op iets anders te krijgen. Rest mij nog te zeggen dat we om 16.30 uur weer thuis waren, na 462 kilometers asfalt onder de banden door gehad te hebben.
Moeder slaapt nu, en is vrijwel zeker ''vergeten'' dat wij geweest zijn. JAMMER!!

2 opmerkingen:

  1. Prachtige foto van u en uw moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook mijn moeder had Alzheimer. Zij ging sterk achteruit na het overlijden van mijn broer. Het was voor haar onbegrijpelijk dat een kind van haar stierf, terwijl zij en mijn vader nog leefden. De moeilijkste momenten voor mij waren de eerste keer dat zij mij niet meer herkende ("dag meneer, wat leuk dat u hier bent, maar wie bent u eigenljk?") en toen zij na de dood van mijn vader mij soms voor hem aanzag ("Harry, kom je mee naar bed?").

    BeantwoordenVerwijderen