woensdag 2 november 2011

RTV Noord waar is je respect gebleven??



Het zou teveel eer zijn voor een ongetwijfeld duurbetaalde medewerker van de regionale zender RTV NOORD in Groningen, om zijn walgelijke bijdrage bij de urnenmuur op het terrein van het crematorium in Groningen als video toe te voegen bij deze klacht.
De ''Heer'' Rob Mulder voelt zich vandaag (het is Allerzielen, de dag dat de katholieke wereld zijn doden herdenkt) geroepen met zijn moeder Oma te herdenken.

Herinneringen oprispend komt het stel vrolijk, de voor veel mensen beladen tuinen in stappen, om daarna ''met Oma'' (letterlijk gezegd) tussen hen in op een bankje te gaan zitten.

Voor mij was toen eigenlijk al ''de grens'' bereikt, maar niet voor onze beroeps ''grappenmaker/bedenker'', er werd een kop koffie voor moeder uit de meegebrachte thermosfles getapt en moeder kreeg ook nog ''een jonge klare'' aangeboden, die ze overigens stellig afwees.
Voor onze Robbie was dit echter geen teken om met deze ongein te stoppen, nee hij schonk voor zich zelf een glas met de jenever vol. Schepje suiker erin ter nagedachtenis aan Oma en onze Rob genoot met volle teugen toen hij op het laatst de suiker uit zijn glaasje op zat te lepelen.

Over de ghetto blaster die, in de serene tuin, Oma's lievelings muziek ten gehore bracht zal ik maar helemaal niet hebben.

RTV Noord, hoe andere kijkers hier van ''genoten'' hebben interesseert mij eigenlijk totaal niet!! Ik vond het WACHELIJKE televisie!!

Als ik de heer Mulder in de discussie programma's bij de bovengenoemde zender hoor fulmineren en niemand uit hoor laten praten, maak ik me nu ook geen illusies dat hij zich aan gesproken voelt.

Dank voor uw/jullie aandacht!!
Afsluiten zal ik echter met een klein gedichtje van dichter Sacha Landkroon, want zo kan het ook!!"


''er zijn zwevende dingen
die witte sporen trekken
in verder volkomen
... perfect gekleurde luchten
ik zou willen dat ze namen
schreven en dat die dan
altijd bleven staan
om gelezen te worden"

Sacha Landkroon.

1 opmerking:

  1. Hoorde dat er gisteren ook een onnozel geintje werd gemaakt dat maar alle mensen met een zachte G het land uitmoesten.. Schandalig...

    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen