donderdag 11 juni 2009

Kaas van de Markt


Ja hoor, daar stond hij weer met zijn vrouw bij de kaasboer op de markt in Groningen!!
Hij wilde wel een stukje oude kaas, een plat stukje ter dikte van een kaasschaaf!! (Ja echt hier vroeg hij om!!)
''Of hij en mevrouw ook even wilden proeven''. Nou en of, na ieder enige plakjes van 3 verschillende kazen te hebben geproefd besloot hij toch maar dat ''ze de eerste namen''. Ondertussen was het wachtende volk voor de kraam aangegroeid tot een mens of 10, maar dat maakte het stel absoluut niets uit, sterker nog ze keken er niet eens naar!! Of de kaas ook vacuum verpakt kon worden want...............de kaas ging mee op vakantie en dan bllef het lekker lang ''goed''. De kaasman stemde natuurlijk (attent als hij altijd is) in met het verzoek, maar vroeg helaas voor de man niet waar de vakantie naar toe ging!! Niet getreurd, de man deed nog een poging.
De kaasman zei na de kaas afgesneden te hebben ''Zo, dit is een fijn stuk, ik hoop dat u een goede trekhaak achter de auto heeft'' Kaasie kaasie, voor de man want hij antwoordde direct onder een bulderende lach ''Nee, wij gaan met de vliegmachien''
Ik moet jullie bekennen dat ik nooit bid, maar nu deed ik een schietgebedje met de vraag ''Niet vragen waar naar toe alsjeblieft!!'' Mijn gebed werd verhoord, want niemand vroeg het !! Er ging alleen een zucht van verlichting door de inmiddels nog meer aangegroeide meute kaasliefhebbers. Opgesode........met die gombal!!!
En veel plezier met je kaas in Verweggiestan, en ik hoop dat je er een beetje de hik van krijgt!! .

3 opmerkingen:

  1. Beste Storm,
    Het verhaal is leuk maar je moet je niet zo opwinden dat is slecht voor je bloeddruk.
    Ik ga er vanuit dat Jan de kaasboer is en je had voor hem wel wat meer reklame mogen maken voor zijn geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had niet verwacht dat je over zou lopen naar een andere.

    BeantwoordenVerwijderen