zaterdag 9 mei 2009

Pinetum 2













Vanmiddag ter compensatie van ''het geweld'' van gisteravond en het kermisbezoek van vanmorgen, vanmiddag met mijn vrouw naar het Pinetum in Anloo geweest. We waren daar eerder, en spraken af zo snel mogelijk terug te keren, om een langer bezoek aan dit ''paradijs op aarde'' te brengen. Het was in een woord geweldig, de schoonheid van de planten, struiken en bomen, maar ook niet te vergeten de overweldigende natuur met zijn stilte, vogelgeluiden en rust. In het toch vrij grote gebied kwamen we in de 1,5 uur dat wij er waren ongeveer 10 mensen tegen. Met 3 ervan kwamen we op een heel leuke manier in gesprek, de vader in het ''drietal'' bleek erg veel te weten van de mestkevers die er in grote getalen bij het Pinetum ''rondmarcheerden''. Toen hij zag dat ik erg geinteresseerd was in de kleuren van de kevers, legde Maarten (de zoon) er eentje op zijn hand totdat ik hem gefotografeerd had. Het leverde een mooie ''plaat'' op van de paarse onderkant van de mestkever. Maarten bedankt, ik hoop dat je de foto zelf ook kan waarderen. Ik zal jullie enige foto's laten zien die ik vanmiddag gemaakt heb, om jullie een idee te geven waar wij van kunnen genieten.
Ook heb ik enige macro opnamen gemaakt van planten, bloemen en dieren deze zal ik onder de rubriek naam Macro 1 zal tonen.
Alle foto's zijn te vergroten door erop te klikken!!

1 opmerking:

  1. Al tientallen jaren kom ik in Pinetum Anloo. Het is een oase van stilte en rust vooral in het voorjaar als de rodondendron bloeit is het er fabelachtig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen