zaterdag 16 mei 2009

Ewout Bessebal Reportage 13


Ewout Bessebal, onze razende en sneller dan zijn eigen schaduw lopende stadsvriend, kwam weer eens hevig transpirerend bij mij langs om mij het volgende verhaal te vertellen. ''Wist jij al wel dat als de A-brug in de binnenstad van Groningen, zijn renovatie achter de rug heeft, de autenthieke bediening verdwenen is!!''. ''Waar slaat dit verhaal nou weer op'' vroeg ik hem. ''Nou'' vervolgde Ewout zijn verhaal ''Het is een van de weinige bruggen in Nederland waar de brugwachter (ze zullen tegenwoordig wel een andere benaming voor deze hard werkende lieden bedacht hebben) meedraait op de brug als die geopend word. Dat zou dus echt dood en dood zonde zijn als deze ''attractie'' zou verdwijnen uit de Groninger binnenstad en de bedienaar van de brug bij een lullig kastje langs de weg zijn arbeid moet verrichten, daarbij komt nog dat het gevaarlijk is ook, want nu heeft de hardwerkende service verlener overzicht over beide zijden van het water bij de A brug en met zo'n lullig kastje absoluut niet meer volgens mij''!!
''Zal wel weer goedkoper zijn denk ik'' opperde ik, maar dat was helemaal fout gedacht volgens Ewout, want goedkoop zou weleens heel erg duurkoop kunnen blijken
''Ze moeten in iedergeval de dienstdoende ambtenaren er bij betrekken'' riep Ewout, ''maar dat weet je meestal wel'' Spijt komt altijd na de daad, die dan onomkeerbaar blijkt te zijn!!
Ewout bedankt voor je medeleven!!! Ik zal het voor je opschrijven, en we hopen er maar op dat de goede mensen het zullen lezen, en de man die op het filmpje aan het werk is er ook bij betrokken word, want die werkt er volgens mij veel mee en kan er dus ook veel weetjes over vertellen Het filmpje begint met 15 seconden reclame!!!

4 opmerkingen:

  1. Ewout had het weer goed gezien en volgens mij moeten ze de handbediening ook weer terugbrengen dan is de attractie compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het filmpje werkt niet, al ik er op klik wordt het helemaal zwart..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie je nu wel anoniem had eerst ook al problemen.
    Dit is een andere anoniem dan anoniem.
    Er valt niet om te lachen stormpie.
    Groeten anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem zou Anoniem niet zijn als ik Anoniem niet zou herkennen. Misschien zouden alle Anoniemen eens hun bulletjes goed voor elkaar moeten hebben dan waren de problemen niet zo Anoniem meer voor sommigge Anoniemen
    Anoniem 1 welkom
    Anoniem 2 welkom
    Anoniem 3 welkom
    Anoniem 4 welkom

    BeantwoordenVerwijderen