dinsdag 2 augustus 2016

Zomervakantie Dag 21

Na gisteren Friesland goed bekeken te hebben was vandaag Drente weer eens aan de beurt!1
En het werd een geweldige dag!! Aan het einde van de ochtend starten we in Groningen onze rondreis naar Beilen (en dat had een reden!!) In Beilen bleek echter een braderie aan de gang te zijn dus daar keken we ook even! Tot onze niet mis te verstane verbazing werden we van achter een kraam toegeroepen met de woorden ''wat leuk dat ik jullie nu eens in het echt zie'' het bleek mijn zeer goede facebook vriendin Catthy Azad te zijn. We hebben elkaar nog nooit ontmoet!! Natuurlijk hebben we een poosje met elkaar staan praten, wat heel erg gezellig was!! Catthy bedankt dat je zo goed oplette!! Na de braderie gingen we doen waarvoor we eigenlijk kwamen, namelijk een bezoek brengen aan het Terhorsterzand (Hanneke is hier vroeger met het in Groningen wereldberoemde Vakantie Kinderfeest geweest en was er nooit meer terug geweest om het nog eens te bekijken Hanneke kwam dus na bijna 55 jaar weer terug op de plek waar ze haar ''schoolreisje'' vierde!!! Het is er ongelofelijk mooi en we hebben er dan ook zeker bijna 2 uur rondgewandeld!!
Vandaar uit ging het via heel veel dorpjes naar Westerbork, waar we het herdenkingsmuseum van het Kamp Westerbork  bezochten. Ja, en daar wordt je dan wel even heel erg stil van, Hanneke kocht als aandenken een mooie zilveren hanger met 5 tranen en ik een mooie dicht bundel. We zullen het bezoek niet snel vergeten!! Maar dan toch weer hup in de auto en naar Grollo om daar even met Harry Muskee op de foto te gaan! Ik weet het, het is iets totaal anders maar dat moet ook denk ik.
Van Grollo via Rolde en weet ik wat al niet meer nnar Oudemolen ,waar we even wat pauzeerden, en daarna naar Zeegse  en Zuidlaren om daar de snelweg weer op te gaan richting Groningen. Alles bij elkaar een rit van 120 kilometer waarvan we er geen halve kilometer hadden willen missen!!
Ik maakte foto's maar niet in het herdenkingscentrum omdat ik dat niet gepast vind, wel eentje van de buitenkant !! Ga er allemaal eens naar toe en denk eens heel even aan iets anders dan de zaken die zo belangrijk lijken in je leven!!



















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten