dinsdag 26 november 2013

Ewout Bessebal Reportage 28

Ewout Bessebal, onze razende en sneller dan zijn eigen schaduw lopende stadsvriend, kwam weer eens hevig transpirerend bij mij langs om mij het volgende verhaal te vertellen. Ewout Bessebal is woedend als hij bij mij binnen komt stormen op mijn vraag wat er aan de hand is zegt hij;

Ik liep vanmorgen over de Visserbrug in de binnenstad van Groningen, ja dat is die brug waar Sinterklaas doorheen kwam varen, nadat de brug zo mooi is gerenoveerd. Op de brug stond tegen een ''bruggen boom'' een man met een blauwe muts op geleund. Ik dacht eerst dat hij zich niet lekker voelde maar ineens zag ik dat hij steeds iets in zijn binnenzak van zijn jas ''riep''. Het bleek een verklikker van de politie te zijn, want even verderop aan het water om de hoek stonden een stelletje mannen in idioot gele jassen bekeuringen uit te delen.
Nou weet ik wel dat iedereen zich aan regels moet houden maar om op zo'n gluiperige manier te handhaven, daar heb ik problemen mee.
Zien we dus op de Visserbrug in Groningen zo'n ''blauwe mutsen figuur'' staan rondhangen dan weet je dat je moet op passen bij de volgende bocht
Ewout maakte nog even een paar foto's om zijn gelijk te bewijzen!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten