vrijdag 16 november 2012

Geboorte van een nieuwe boekwinkel formule ook in Groningen

Donderdagochtend 15 november 2012 om precies 09.30 werd in onze geliefde stad Groningen een ''nieuwe'' boekwinkel geboren.
Het is een winkelformule die ontstond na de samenvoeging van de boekwinkels Scholtens Selexyz in de Guldenstraat en De Slegte in de Herestraat , en verder gaat onder de naam Scholtens De Slegte in de Guldenstraat.

Het gaat een (schrik niet!!) Belevingswinkel worden, er zal gekookt, geproefd, gedronken en waarschijnlijk ook nog gesnuffeld worden, en de nieuwe formule heeft aan 140!! medewerkers in den lande zijn/haar baan gekost.
Nogmaals een Belevingswinkel dus, waar we tijdens de openings dagen konden luisteren naar o.a. Jan Glas, Hans Dorrestijn en nog veel meer van deze voor de literatuur belangwekkende lieden.


Wat een ongelofelijke flauwekul, ik zoek in een boekwinkel naar een boek en niet naar biologische appeltaart, welke me aangereikt wordt door een man die onder de hand een ''hem bekend vrouwspersoon'', staat te zoenen. Ik heb vriendelijk bedankt voor het bakprodukt, want die kleffe ''vrouwenlikker'' stond tijdens de zoenpartij ook nogeens keihard te verkondigen dat hij een nieuwe boek over gerechten uit Groningen geschreven had. Ik vermoedde al zoiets.
Belevingswinkel ?? Na 5 jaar valt er daar niets meer te beleven!!

Let maar eens goed op het introductie filmpje wat door de NOS werd uitgezonden, welke naam er op de facturen stonden die met de boeken vanuit het Centraal Boekhuis verzonden werden.
Juist Bol.Com!!!

O ja, het boek over de Martinitoren wat mij 's middags in handen gedrukt werd is heel fraai, maar het antwoord op mijn opmerking ''Wacht U even, want ik zal eerst even een boek gaan kopen zoals het hoort om dit geschenk te krijgen'' !!was nog veel fraaier Het werd beantwoord met de woorden ''U hoeft helemaal niets te kopen want elke bezoeker krijgt een boek!! ook nog een leeslampje erbij??
Waren er dan echt 's middags nog geen 500 mensen op de nieuwe winkel afgekomen?? Er zouden toch 500 boeken (en leeslampjes) aan de eerste kopers weggeven worden?. Ach laat mij ook eens geluk hebben!!

1 opmerking: