zondag 18 mei 2014

Wubbo Ockels Overleden

Vandaag is Wubbo Ockels overleden aan een ziekte die 6 jaar geleden bij hem werd geconstateerd.

Wubbo is op 19 juli 2010 ''in mijn leven gekomen'', op deze dag werden de eerste masten van zijn schip ''de Ecolution'' in elkaar gezet bij mijn buren die een scheepswerf hebben. Op 22 juli 2010 kwam het casco van het schip aan bij de werf van mijn buren aan de Friesestraatweg.
Vanaf het allereerste begin heb ik foto's van de bouw van het schip gemaakt en dus ook veelvuldig (dagelijks!!) contact met Wubbo en zijn vrouw Joos gehad. De bouw van het schip heeft geduurd tot aan de doop door toenmalig burgemeester van Groningen Peter Rehwinkel en Joos Ockels in augustus 2010. Overal was ik bij met mijn camera!! Ik maakte tot grote tevredenheid van Wubbo bijna 800 foto's van de bouw van de Ecolution in Groningen.
Tot november 2011 verdween Wubbo Ockels uit het zicht (we zagen hem alleen regelmatig op zijn OV fiets voor ons huis langs rijden naar de werf voor besprekingen.
In november kwam Wubbo Ockels met zijn Superbus naar de stad Groningen om vanaf de Grote markt stads rondritten te maken voor Burgemeester en Wethouders en het gemeentebestuur, toen hij mij zag staan bood hij mij ook een rit in de Superbus aan, het was een onvergetelijke ervaring om door de stad te rijden terwijl honderden mensen langs de weg zich stonden te verbazen.

Wubbo de werf en ik zullen je missen en het boek wat ik van je kreeg en waarin je ''iets'' voor mij schreef is mij heel dierbaar. We waren het over sommige  onderdelen tijdens onze gesprekken echt niet altijd met elkaar eens, maar we bleven elkaar altijd respecteren en luisterden naar elkaars argumenten.

Wubbo je hebt veel achtergelaten na je overlijden!!!









 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten