dinsdag 4 mei 2010

Ik Ben Er Zat Van!!!

Mijn goede vriend en persfotograaf Jos Schuurman kwam deze week uit Duitsland terug met een zeer indrukwekkende serie foto's van het concentratiekamp Bergen Belsen
Vanavond mailden we elkaar ineens over de zin van het leven en de onzin van het ''oorlogvoeren''
Mijn mail aan hem mogen jullie best eens lezen, hier is het

Werkelijk te belachelijk voor woorden
Allemaal om de economie in stand te houden
Want laten we eerlijk zijn hier worden weer onschuldigen de lul van en
anderen schatrijk
Ik heb het zo langzamerhand helemaal gehad met die onzin (van alle partijen
hoor!!)
net zo als vanavond weer zo'n malloot op die Dam met zijn gelul
Het zijn weer de kindertjes die er staan (omdat dat zo goed voor hun besef
is) maar wel onder de hekken gedrukt worden met een gebroken pootje
Mooi laf zooitje is het, met zijn allen op het moment dat iemand hulp nodig
heeft zetten ze het op een lopen de klojoos!!

Jos, ik begin er steeds meer klaar mee te zijn
De organisator van het bevrijdings festival in Assen gaat er met de poet
vandoor en ga zo maar door!!

Henk, die morgen van 08.45 tot 19.00 werken moet in de binnenstad

Hoi!!!
Ik zeg dit niet zo gauw maar ik moest het even kwijt dat het voor veel
mensen goed zou zijn eens met jou meegestuurd te worden naar zo'n kamp!!
Ach, dan lopen ze je nog in de weg ook om voor een graf samen op de foto te
komen de lullen!!!
Nou genoeg maar weer
je hoeft het niet met me eens te zijn hoor!!! maar zo denk henkie erover!!

Jos reageerde als volgt:

Henkie,

Ik ben het he-le-maal met je eens !!!

Have fun morgen !

Ik weer om het af te sluiten:

Soms denk je weleens dat je samen met je vrouw en zoon de enige bent die nog
''normaal'' denkt!!

Als afsluiting waren Jos' woorden ook duidelijk

klopt, en die zal ik ook verdedigen tot mijn laatste snik !

Jos en ik zijn het heus niet altijd met elkaar eens maar op dit gebied denken we gelukkig hetzelfde!!!

1 opmerking:

  1. Ik ken gelukkig nog wat meer 'normale' mensen. (Maar ik heb dan ook meer kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen