woensdag 25 februari 2009
Trambaantjes
Trambaantjes bedenken voor de binnenstad van Groningen is niet het moeilijkste wat er is, maar de gevolgen overzien das een ander verhaal. Trams moeten door steden en straten, over pleinen en ....bruggen. Ja, jullie lezen het heel goed, over BRUGGEN. De eerste brug die door de geplande tram ''genomen'' dient te worden na van het station te zijn vertrokken is de Herebrug, en laat die Herebrug nou net van essentieel belang zijn in de ''Staande-Mast-Route'' door de stad Groningen. De ''Staande-Mast-Route'' is bedacht om pleziervaart met een mast doorvaart te geven van Leeuwarden naar Delfzijl. Het bestaat uit een traject dat voorzien is van ''beweegbare'' (dus te openen!!) bruggen, in het van Starkenborghkanaal komen we een aantal vaste bruggen tegen (denk in dit geval aan de Walfriduspoorbrug e.d.).Elk plezierjacht met een mast zou dan immers altijd het traject naar en van Delzijl via de Waddenzee moeten bevaren. Door een collega blogger werd mij er op gewezen dat men zich in de landelijk gelezen Watersport Almanak grote en terechte zorgen maakt over deze materie. Lezen jullie allemaal even mee op hun site?? Door iets te heroverwegen en op ALLE fronten te bekijken of zelfs af te blazen kan men ook goede sier maken en zelfs onsterfelijk worden in de gedachten van vele stadjers KARIN!!!!!
Volgens mij gaan wij met de tram 50 jaar terug in de tijd.
BeantwoordenVerwijderenLaten wij maar mooi gaan gondelen dan hebben de mensen op de weg geen overlast en er is een publiekstrekker bij.
Groetjes.