donderdag 20 juni 2013

Waterschappen ??? Ik word er hartstikke moe van!!

Twee jaar geleden kwan het waterschap Noorderzijlvest met het  lumineuze idee alle dijken in Groningen te verhogen, want het museum was tenslotte een keertje bijna ''ondergelopen'' door waarschijnlijk een kit fout bij de kozijnen!!
Toen men bij ons aan de gang ging (Ja, wij wonen ook ''op stand'' aan het Reitdiep tenslotte), hebben we de uitvoerende partijen vertelt dat hun ''oplossing'' niet goed zou zijn, want  het water wat o.a. de langsrazende ''vletjes kapiteins'' uit de Reitdiepwijk  opwerkten zou de ''zorgvuldig gecertificeerde klei uit Zuidhorn'' onder mijn steiger vandaan spoelen. Ik had er GEEN verstand van, volgens de uitvoerenden.
Nou, ik blijk wel verstand van zaken gehad te hebben want er is inmiddels een 2,5 vierkante meter klei, van bovengenoemde kwaliteit, het Reitdiep in gesodemieterd.
Effe bellen dan maar dacht ik!! Eerst het Waterschap maar eens, die direct een ''mannetje'' stuurden, die ook vrijwel direct wist te vertellen dat het NIET aan hun lag,























 maar dat ik voor de beschoeing  en dat was een gevalletje ''Waterschap Hunze en A's'' .
Hij zou ze in kennis stellen van het feit!!

Na een week of wat kreeg ik een brief van ''de Hunze en A jongens en meisjes'' dat het zeker hun ''pakkie an niet was''. Ze hebben het niet eens gezien, maar wisten wel te vertellen dat het een gevalletje voor de waterbeheerder was !! De gemeente Groningen dus.

Ik heb mij eens even achter de inmiddels 60 jarige oren gekrabt en kwam tot de conclusie dat ik geen zin had me weer te laten kleineren en met  ''een kluitje in het riet te laten sturen'' (wel leuk gevonden deze uitdrukking vind ik zelf!!)
Ik heb een partij stenen geregeld, vervoer heb ik gelukkig zelf en me de hele dag de tering lopen slepen, gooien, en sjouwen!!
Waterschappen hartstikke bedankt, hoe jullie met klanten omgaan die altijd jaar na jaar keurig hun waterschapsbelasting betalen en dan op hun 60ste dit soort klussen mogen gaan uitvoeren, want wij  willen het natuurlijk wel een beetje netjes hebben he??

Ps de gemeente Groningen treft wat mij betreft geen blaam, want ze weten niet eens dat ze genoemd zijn als verantwoordelijke voor het waterbeheer!!
Ja, en ik weet ook dat ik mijn ''Sponge Bob boxershort'' aan had!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten