donderdag 9 juni 2011

Dichters in de Prinsentuin editie 2011

De deelnemende dichters aan het mooie poezie festival in de Prinsentuin in Groningen zijn dit jaar:

Rik Andreae, Jan Baeke, Jana Beranová, Wim Brands, Y.M. Dangre, Ellen Deckwitz, Lotte van Dijck, F. van Dixhoorn, Giselle Ecury, Remco Ekkers, Dennis Gaens, Johanna Geels, Annemieke Gerrist, Jan Glas, Wouter Godijn, Marjolijn van Heemstra, Paul Janssen, Kila en Babsie, Rutger Kopland, Delphine Lecompte, Jane Leusink, Ted van Lieshout, Renée Luth, Lieke Marsman (onder voorbehoud), Stefan Nieuwenhuis, Didi de Paris, Coen Peppelenbos, Ester Naomi Perquin, Jean Pierre Rawie, Mowaffk Al Sawad, Rense Sinkgraven, Vrouwkje Tuinman, Maud Vanhauwaert, Jabik Veenbaas, Anne Vegter, Jan Vissers, Jan Baptist, Margriet van Bebber, Emmeke Bos, Anna De Bruyckere, Ann Van Dessel, Astrid Dewancker, Koos Dijksterhuis, Hanneke van Eijken, Mark van der Graaff, Markus Haringa, Rinske van den Heuvel, Jan Holtman, Freda Kamphuis, Arjan Keene, Harry J.M. Kleinhoven, Joz Knoop, Grada Kos, Kate Kuipers, Nelleke Lamme - Den Boer, Myrte Leffring, Hetty Maas, Peter Mangel Schots, Willem Tjebbe Oostenbrink, Amber-Helena Reisig, Marloes Robijn, Gerard Scharn, Dick Schepers, Marnix Speybroeck, Laura Tack, Marij Thiecke, Johan Veenstra, Gerrit Vennema, Paul Vincent, Irene Wiersma en Hanne Wilzing.
Van 27 tot en met 29 juli in de Prinsentuin in Groningen

Het is wat mij betreft net als bij de 4 mijl van groningen. Elke onbekende loper moet het gevoel hebben samen met/tegen een topper gelopen te hebben.
Met alle respect (en dat meen ik echt) ach, laat ik het maar voor me houden, ik denk dat het glas helder is!! Op een enkeling na opvallend weinig grote namen.
De bekende groningse garde wel aanwezig.
Programma straalt geen durf uit.
Dat blijf ik echt jammer vinden.

P.s Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat mijn zoon er had moeten staan, na 3 jaar aanwezigheid op het festival hoort zijn plaats in genomen te worden door een Joost Oomen of Robert Prijs etc!!

Dat niet iedereen het hier mee eens is blijkt wel uit de volgende reacties

1 Beste Stormblast,
Ik ben het totaal niet met je eens. Het is een mooie mix van bekendere dichters en onbekend talent. Alle lof voor de organisatie!
Rense

2 Er is geen groot festival dat zo veel (gedebuteerde en beginnende) jongelingen programmeert - daarom is het ook zo'n mooi festival. Wees blij dat ze eens niet uit Groningen komen - daar word je wereld groter van. Dat Joost O. niet van de partij is komt denk ik omdat hij dat vorig jaar al was, en het al jaren beleid is niet in herhaling te vallen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik van de 'grotere' namen ook niet achterover sla, maar die duiken wel weer eens op. Ik kijk er hoe dan ook naar uit.
Jurre

3 Of je neemt bekende grote namen of je durft nieuwe onbekende dichters te programmeren. Het is van tweeën één
Coen

Ik zeg en denk maar ''Ik verheug me nu al op de ''Prinsentuindagen'' om lekker fotootjes te gaan maken''.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten