zondag 10 oktober 2010

Gedichten Bundel Presentatie 3

Sacha Landkroon links van het midden naast Semmy Schilt en Dave Jonkers

Eigenlijk had Sacha vandaag zijn eerste dichtbundel willen presenteren. Dat zit zo: zijn bundel is getiteld "IKS". Dat is een verwijzing naar het Romeinse getal X (tien dus) omdat het huisdichterschap in zijn jaar tien jaar bestond. Het ik ook een afkorting van Ik Kan Schrijven, Ik Ken Sacha of Ik Kom Studeren en daarnaast staat het voor een meervoud van maatschappelijke rollen die je kunt spelen. Niet één IK, maar meerdere IKS. Helaas kon Sacha de presentatie voor vandaag niet rond krijgen. Zondag is een moeilijke dag, en er bleek meer voorbereidingstijd nodig. Zodoende is de presentatie van zijn bundel uiteindelijk verzet naar vrijdag 5 november. Noteer die dag vast in uw agenda!

Het leuke is dat hij zelf de bundels al binnen heeft. Het is precies zo geworden als hij gewild had en in alle bescheidenheid concludeer ik dat het echt een mooi geheel is geworden. Met Sacha's grote dank aan vormgever Gert Jan Slagter. Behalve de titel mag ik echter nog niets met u delen. Dat zou afbreuk doen aan de grootse lancering die ze in gedachten hebben. Natuurlijk kunt u wel alvast een exemplaar bij mij (of bij Sacha)reserveren, maar het zal echt nog tot 5 november duren eer ze het daglicht gaan zien. Over die presentatie zult u de komende tijd meer kunnen lezen. Dan zal hij ook de opbouw en symboliek van het geheel alvast een beetje uitleggen. Nu ga ik eerst eens genieten van de prachtige dag die deze 10-10-10 (of X-X-X) belooft te worden.

Vrij over genomen en vertaalt naar de weblog van Sacha Landkroon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten